Drepturile pacientului

Legea prevede ca toti indivizii care primesc sevicii si tratament la domiciliu sa fie informati asupra drepturilor lor ca si pacienti. Pacientii tratati la domiciliu au dreptul sa:

  1. fie total informati asupra tuturor drepturilor si responsabilitatiilor lor, de catre societatea de îngrijiri la domiciliu;
  2. sa-si aleaga furnizorul de îngrijiri;
  3. sa primeasca îngrijire adecvata si profesionala în acord cu recomandarea medicului;
  4. sa primeasca un raspuns prompt de la societate pentru solicitarea de sevicii;
  5. sa i se acorde servicii doar daca societatea are capacitatea sa furnizeze îngrijiri sigure si profesionale la nivelul necesitatiilor;
  6. sa beneficieze de continuitate rezonabila a îngrijirilor;
  7. sa primeasca informatii necesare pentru a putea da un consimtamânt în cunostinta de cauza înainte de începerea oricarui tratament sau procedura;
  8. sa fie înstiintat despre orice schimbare în planul de îngrijire, înainte ca schimbarea sa se produca;
  9. sa refuze tratamentul în limite legii si sa fie informat asupra consecintelor actiunii sale;
  10. sa fie informat în timp util (rezonabil) despre eventuala întrerupere a serviciilor sau a planurilor de transfer spre alta societate;
  11. sa fie complet informat asupra asigurarii societatii si a costurilor serviciilor, incluzând acceptabilitatea pentru rambursarea de la un tert;
  12. sa fie îndrumat în alta parte, daca este incapabil sa-si plateasca serviciile;
  13. sa poata formula revendicari verbale si sugestii penru schimbarea serviciilor sau a personalului fara a se teme de constrângeri sau discriminare;
  14. sa fie informat ce trebuie sa faca în caz de urgenta;
  15. sa fie anuntat (notificat) despre numerele de telefon si orele operationale ale telefoanelor de urgenta ale institutiilor oficiale care înregistreaza întrebari si nelamuriri cu privire la furnizorii de îngrijire la domiciliu acreditati.

Legea drepturilor pacientului, publicata in M. Of. 51 din 29.01.2003